Håkan ikväll 21.00 i ettan

Tyckte att det kunde vara dags att blogga lite. hänt mycket. det har jaru varit julafton :). en mysig sådan också. på morgonen åkte vi och mormor till farmor för att äta julgröt, som på den gamla goda tiden. mys. sen åkte vi hem, jag och emelie gick in till Lisa ett tag, hon var nyvaken och låg i sin säng och var jättesömnig, världens sötaste unge. sen var det Kalle Anka dags. efter Kalle var det julmiddag (nu måste jag bara säga det här, det har ingenting med julen att göra : jag har suttit vid emelies lilla dator och bloggat två gånger, skrivit jättelångt, och båda gångerna har jag kommmit åt den lilla fyrkantiga datormusen så jag har kommit åt nånting så allt har försvunnit, så nu har jag bytt dator, skönt). ja just det, julmiddag. julmiddag med mormors egna köttbullar. godaste köttbullarna ever ! sen var det ju julkalendern, ja jag har följt den i år, den var bra faktiskt, och sussanne ernrup var ju med och hon är ju alltid bra :). Ush nu kom jag att tänka på den gången jag ringde till henne när jag var liten och visste inte vad jag skulle säga...jag tyckte bara det var coolt att prata med en kändis, pinsaaamt. sen fråga hon om jag ville prata med hennes dotter Hedvig...haha emelie blev arg på när jag ringde till henne. back to julafton: efter julkalendern som jag tyckte hade ett sorgligt slut, var det dags för mitt 'toalettbesök' det är  under den tiden som Tomten kommer...(oj oj, vem kan vara Tomte i vår familj?? haha). emelie tycker at Tomten är rolig :). när tomten gått började vi att dela ut alla julklappar som låg under granen, emelie var jätteivrig att få öppna paketen, värre än mig till och med, jag ville vänta. för när man väl har börjat öppna alla paket så går det så snabbt sen är julafton över..men mysigt var det.
jag fick en massa fina kläder, bla. så fick jag en jättefin klänning från fröken söt, den är supersöt, jag fick den av emelie. sen fick jag julens hjältar också :). då blev jag glad. men det bästa av allt är att jag fick en e l g i t a r r !!! yippei ! Tack världens bästa mamma och pappa <3. den är så snygg. den är svart och jättebra ! jag är glad glad glad :D. så det var alltså våran julafton. mysigast har vi det.

haha, jag läste ett inlägg från min gamla blogg där det i slutet på inlägget stod "GOTT NYTT ÅR !" och under det så var det en textrad ur "Jag vill ha allting" och textraden är såhär:  Du har lämnat mig på den jävligaste av platser och jag vill ha dej. och det var kul att just den texten stod under "Gott nytt år".... "Gott nytt år...du har lämnat mig på den jävligaste av platser.." haha. eller så är det kanske bara jag som tycker det är kul...(?).
By the way (när vi ändå pratar musik) nu sitter jag här och lyssnar på The beatles - Rock and roll music. dom är så bra. och den låten är så skön.





Hon stod ofta där och vänta,
när jag kom förbi på gatan
hon log så rart och sa ett blygt "hej då".
Hennes klänning den var sliten
hon var åtta jag var elva
när vi börja va' tillsamans vi två.
först så blev jag ju generad, när hon sakta följde efter
jag ville skynda på men jag lät bli

För det kändes varm inom mig 
när jag hörde någon säga 
"titta där du, där går Lasse och Marie".


Snart så blev vi lite äldre
och vi var nog ganska kära
Nästan jämt gick vi och höll varann i hand.
För det mesta var det solsken
fastän det är klart det hände
att ett orosmoln dök upp nån gång ibland.
Och när sömnen hade nått mig
låg jag ofta där och drömde
om vår barndom med stänk av nostalgi

Och det kändes varmt inom mig
när jag hörde någon säga
"Titta där du, där går Lasse och Marie"


Nu har många år passerat
och mycket som förändrats
en annan liten flicka ler mot mig.
Hon håller mig i handen
och viskar "pappa vad jag älskar dig"
Och det sticker till i bröstet
hon är så lik sin mamma
hon som bara finns på et fotografi

Och visst känns det där inom mig
när jag hör hur någon säger
"Titta där du, där går Lasse och Marie"


Nostalgi rakt igenom <3







 

Kommentarer
Postat av: Martin

adressen till din gamla blogg ? (A)

Postat av: emelie

hahaha sussanne hon stavar SUZANNE!

2007-12-30 @ 02:25:13
URL: http://skenbart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback