Jösses Flickor

"Nu skriver vi replikerna och bestämmer vad våra kroppar,det politiska arbetet och lektionerna i skolan ska handla om. Vår historia om förtryck och motstånd ska berättas om och om igen och det är du och du och du som ska skriva historien. Omdefiniera det som makten definierat! Vem du än är - låt dig inte begränsas!
Det är inte dej det är fel på, det är sammhället som måste genomgå en revolution, vår kamp är på liv och död"


Var ju på Jösses Flickor igår den var väldigt bra faktiskt, de sa så bra saker och låtarna är jättebra, fick gåshud vid typ varje låt.
Fast första akten var bättre än den andra tycker jag, men den andra var ju också jättebra! Massa roliga saker hände ju också - Typ när Yvonne Lombard inte fick gå ut "PRUTT", haha. Eller  dikten till hans dotter "När du sover, då är jag lycklig" Haha! " Du kan rösta på EG eller rösta på inte EG" HAHA! Sista föreställningen ikväll, Emelie är där :), lycko henne!

Sara, vi har kommit från varann, från bredäng ser man inte in i södermalam, vet du att här i min lägenhet lever jag liksom i hemlighet.

Mamma, det var länge sen vi sågs har inte sett dej nu sedan i våras. Saknar dej för här i min lägenhet, gråter jag när ingen anna vet.

Sitter ensam, hjärtat dunkar,
mycket ensam, inget funkar.

Idag när jag köpt billigt knäckebröd i ICA tänkte jag, när jag är död. Är Sara allt av mig här som finns kvar, hon är det ända vackra som jag har.

Mamma, livet rinner ur mig också här, är inte glad och inte längre kär. Känner hat mot alla, till och med mot dig, men mest av alla hatar jag mig.

Sitter ensam, hjärtat dunkar,
mycket ensam, inget funkar.


Fin låt va?
En grej var väldigt fint faktiskt, det var när Katarina Ewerlöf och Sofia Ledarp började sjunga "Levande livet".
Skulle rekomendera er att se den, men det ju lite sent nu, haha! (äh, den kommer igen om trettio år) :).





Hon får ord att verka få, så varför ska skriva sånger ?
Stegen när hon går, ändå bort ifårn mig alla gånger.
Så jag tystnar och jag älskar ensamhet
och jag blir stark, men jag vill inte vara det.

Kommentarer
Postat av: Tina

Åh, jag vet Jösses är det grymmaste någonsin! Så fint när de sjunger "Levande livet" när Katarina på slutet ska stryka Sofia över håret, men håller bara handen ovanför hennes huvud, går långsamt mot de andra i spökkören och tar på sig solglasögonen... Man KAN inte annat än fälla en tår!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback