Jag har en syster som jag älskar och som jag beundrar. Och jag vet att hon kan bli vad hon vill. För hon är bäst.

Sen en tid tillbaka har hon varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket hon kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska hon räcka till

Sen en tid tillbaka har hon varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det hon kan
Och mitt i allt så ska hon vara sann


Hon har ändrat i bostad, köpt nya möbler
Och samlat dammiga papper i en hög
För allting hon skriver tycker hon ändå blir  för kort
Och allt som är bra med henne har hon förmågan att glömma bort


Sen en tid tillbaka har hon varit tyst
Och försökt att känna efter hur det känns
Ja hon gör som alla andra och försöker att bli van
Men hon har tröttnat på att vara likadan

Sen en tid tillbaka har hon känt sig svag
Och försökt att vara nån till lags
Ja hon kämpar för en plats som passar både här och där
Och snart har hon glömt vem hon är 

Hon har ändrat i bostad, köpt nya möbler
Och samlat dammiga papper i en hög
För allting hon skriver tycker hon ändå blir  för kort
Och allt som är bra med henne har hon förmågan att glömma bort


Sen en tid tillbaka har hon tänkt såhär
Och insett att hon måste börja om
Ja hon har kämpat för en plats som passar både här och där
Men snart ska hon hitta den hon är


Hon har ändrat bostad, köpt nya kläder
Och samlat papper i en hög
Men i vad hon än tar på sig känner hon sig alltför kort
Och allt som är bra med henne har hon förmågan att glömma bort
Har hon förmågan att glömma bort.





Du vet att jag förstår.

Kommentarer
Postat av: emelie

nu börjar jag gråta du är så himla bäääääääääääst och söt och fin snäll och rolig jag ÄLSKAR DIG! <3

2008-08-29 @ 09:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback