En regnig dag helt enkelt.

Ska man ta och ta tag i sig själv lite? Börja äta nyttigare, verkligen börja simma igen, ta promenader då och då, inte småäta, fixa nyttiga och goda luncher, ni vet allt sånt man får för sig att gör på sommaren, som sedan bara håller i två veckor för att just det, det är ganska gott med choklad i alla fall, och det är ganska jobbigt att simma å prommenera, och det tar så lång tid att gör nyttiga mackor till lunch jag värmer Billys pizza....
Nej så ska det inte bli nu. Jag ska försöka att hålla fast vid det jag bestämmer nu, att jag ska börja träna och hålla någolunda städat i mitt rum och ha bättre koll på min ekonomi.

Nu sitter jag här och dricker youghurt ur glas. och äppeljuice i det andra glaset. ska städa idag. för det regnar. Men jag ska ta en promenad med Martin, det var längesen. Mamma och emelie är på Ikea. Jag å pappa latar oss här hemma. fast nej det är fel fetersom att jag ska städa. Nu kom jag på att jag ska ringa emelie och be dom köpa en fint kuddfodral till mitt rum, jaaaa. Ska be att dom köper en tavelram till min snygaaa Timo-affisch som min kära syster så vänligt tog ner till mej en dag när hon gick förbi den i Stan. Och jag funderar på att köpa Timos senaste skiva.

Sen ska jag väl hinna med att skicka iväg två tre mejl till Oscar också. Han har ju inget trådlöst internett på det hotell han bor på nu (vilket jag, och säkert han tycker är ett stort problem, vilket också tyder på hur beroende människan, eller i alla fall vi två, är av internett..Jag hade velat leva på 50, 60 och 70-talet, då hade man ingen data att sitta klistrad vid och få huvudvärk av)...det där vart en lååååååång parentes.

Om en unge är rädd, och man ska säga att barnet är rädd..det heter ju inte "Ett rätt barn" för det blir ju helt fel. Och det heter inte helelr "Ett rädd barn"...så vad heter det? Fundera på den ni!

 

Kommentarer
Postat av: schara

det låter inte så lockande att gå promenad i detta väder! Fy för svensk sommar...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback