Stockholm i mitt hjärta

Igår skulle jag gå på Thomas teater. och jag och frida kom till stationen i god tid. men tåget kom inte i god tid. det var nämligen 10 minuter försenat. men vi kom fram till Kungsholmen dit vi skulle, dock lite försent och eftersom att jag inte visste exakt var vi skulle så vart det ännu mer jobbigt..pjäsen skulle börja klockan 19.00 och 18.57 irrade vi omkring på Kungsholmen bland alla dess gator. vi frågade massa människor men ingen visste vart teatern låg. 19.01 gav vi upp vårat letande och insåg vårt missöde - Vi hade missat teatern. frida ville åka till slussen, eller iaf så ville hon vandra vid vattnet. så när vi står på en gata, och vi vet kanppt vart vi är, skymtar vi lite vatten rakt ner. så vi går dit. och det ångrar jag inte för där var nog ett av det mysigaste ställena i stockholm. så sjukt mysigt. vi vandrade under massa gröna träd precis vid vattnet och jag går o tjatar om hur olyckligt det är att jag inte fick med mig någon kamera.
För att göra en lång historia kort: Vi vandrade från kungsholmen, via stadshuset och kungsträdgården till slussen. tog ungefär 1h 20 min. det var supermys! sen gick vi upp på gondolen också och tittade på utsikten. gaaah. så vackert. så himla fint Stockholm är <3

på promenad genom stan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback