jag har en fin pojkvän som heter Oscar

när jag såg Oscar för ett halvår sen:

Kändes som att det var nånting som sjöng en sång i mig.
Kändes som att det var nånting som slog en volt i mig.
Jag ville andas luften där du stod,
jag ville ge dig blommor när du log.
Det var nånting jag inte kunde stå emot, kände att jag,
bara måste få va med dig.



när jag ser Oscar idag:

Känner att det är nånting som sjunger en sång i mig.
Känner att det är nånting som slår en volt i mig.
Jag vill andas luften där du står,
jag vill ge dig blommor när du ler.
Du är nånting jag inte kan stå emot, känner att jag,
bara måste få va med dig.

Det finns något bra med mörka, kalla, regniga och blåsiga eftermiddagar ändå. och det är att gå hem till Oscar och dricka hans goda kaffe latte, plugga och lyssna på Sophie Zelmani.
sen är det ju mindre mys att bli nedstänkt med vatten, eller nästan bli duschad med kläderna på..fast på nåt sätt är det ganska mys också.
och nu blir det ännu mera mys för nu har jag bestämt att jag ska titta på någon julkalender.
och dricka varm oboy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback